MOST RECENT

Category

    Pengunjung

    Facebook Picture

    Followers

    Map Traffic

|

Kapal Mavi Marmara Adakan "Open House" Selama Seminggu

Kapal Turki yang memimpin konvoi armada kebebasan yang menuju ke Gaza untuk membawa bantuan kemanusiaan dan mengalami serangan brutal pasukan Isreal, mulai Isnin (semalam) (27/12) selama seminggu akan dibuka untuk tontonan umum di pelabuhan Sarayburnu Istanbul.

Acara "open house" kapal Mavi Marmara tersebut tak menyangka menarik banyak pengunjung, baik dari warga Turki mahupun warga asing yang ingin melihat kapal penuh 'sejarah' itu dari dekat atau ingin melihat kesan daripada sisa-sisa serangan pasukan Israel di atas kapal tersebut, yang selama tujuh bulan berada di pelabuhan Israel dan pada Ahad terakhir berjaya kembali ke negara asalnya.
File:Mavi Marmara leaving port.jpg
Kapal Mavi Marmara mengalami banyak 'pembaikan' selama berada di tangan kerajaan Israel. Israel dengan sengaja telah mengecat kapal untuk menyembunyikan bukti bekas penembakan yang boleh menyebabkan jatuhnya hukuman terhadap Israel dan menunjukan bahawa tembakan sebenarnya ditujukan kepada para penumpang kapal. Israel juga menyembunyikan bukti dari ribuan peluru yang ditembakkan ke kapal tersebut.

Sebelumnya pada hari Ahad lalu ribuan aktivis berkumpul di pelabuhan Istanbul untuk menyambut kembali kedatangan kapal Mavi Marmara yang pernah menjadi ajang pertumpahan darah selama serangan brutal Israel terhadap konvoi armada bantuan ke Gaza pada bulan Mei. (fq / islamtoday)

sumber

Dipetik dari : PMRAM - We Care ISLAM

Posted by Kembara Ilmu on 22:27. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Feel free to leave a response

0 comments for "Kapal Mavi Marmara Adakan "Open House" Selama Seminggu"

Leave a reply

Blog Archive

Recently Commented

Recently Added